Een huiveringwekkend en spannend nieuw deel

KimCoenen85 24 oktober 2024
Weer een nieuwe Horrorland van Uitgeverij viel als recensie-exemplaar op mijn deurmat. Aangezien tot nu toe alle Horrorland boeken heerlijk gevarieerd zijn en me keer op keer weten te pakken, heb ik hoge en goede verwachtingen van dit nieuwe boek. Ook deze cover weet gelijk mijn nieuwsgierigheid aan te wakkeren. Ik kan niet wachten om van dit nieuwe boek te gaan genieten.

De jonge Sadie wordt haar hele leven al geteisterd door een wraakzuchtige geest. Deze geest wil voorkomen dat Sadie vrienden maakt. Toen Sadie vorig jaar toch probeerde vrienden te maken, had dit een verschrikkelijke afloop. Met een nieuwe start op een nieuwe school is Sadie vastbesloten iedereen te ontlopen en niet weer dezelfde fout te maken. Maar dat ontmoet Sadie Mal. Ze denkt dat de geest haar eindelijk met rust laat, maar nu wil Mal Sadie helemaal voor zichzelf. Ze doet er alles aan dat Sadie in de tussentijd geen nieuwe vrienden maakt...

Heerlijk, pakkend en huiveringwekkend! Dit nieuwe en dertiende deel van de Horrorland-serie is ook echt weer een spannend en bloedstollend verhaal dat je niet meer loslaat voordat het uit is. Tehlor Kay Meija heeft een beeldende, fantasierijke en vlotte schrijfstijl en weet het verhaal zo neer te zetten dat je het zo voor je ogen ziet gebeuren.

We volgen het verhaal van de jonge Sadie. Het jonge personage is goed uitgewerkt en neergezet waardoor je als lezer gemakkelijk met haar mee in het verhaal gaat. Wel blijven er kleine stukjes over haar verleden in het ongewisse die je nieuwsgierigheid verhogen. Ook de andere personages, waaronder Mal en Charlotte, haar vader en mevrouw Fitz (de maatschappelijk werkster op school) zijn goed neergezet.

Het verhaal begint als Sadie op haar nieuwe school begint en waarbij je als lezer direct vragen krijgt naar de gebeurtenissen in het verleden van Sadie. Naarmate het verhaal vordert krijg je naast het verhaal in het heden ook stukjes informatie over het verleden. Op deze wijze bouwt het verhaal en de spanning zich goed op. Het is echt een pakkend, bloedstollend en goed griezel- en horror verhaal. Zeker bij het plot zit je echt op het puntje van je stoel. Zullen ze het overleven? Hoe gaat dit aflopen? Tehlor Kay Meija weet het verhaal op prachtige en mooie wijze af te sluiten en zet echt de puntjes op de i.

Daarbij weet Tehlor Kay Meija via haar vader en de maatschappelijk werkster op school belangrijke levensinzichten te delen rondom jezelf zijn en lessen rondom vriendschap.

Jij bent van mij is een huiveringwekkend en spannend nieuw deel van de Horrorland-serie. Het verhaal is beeldend, vlot en fantasierijk geschreven, daarbij wordt de spanning goed opgebouwd en kent het verhaal echte horror momenten. Zeker bij het plot zit je met ingehouden adem te lezen. Echt een heerlijk pakkend en goed horrorverhaal

Meer recensies van KimCoenen85