Een originele en erg spannende roman

KimCoenen85 12 april 2022
De bijzondere en mooie cover van het luisterboek wist me over te halen om het boek te gaan luisteren. Weer heb ik niet het verhaal gelezen, maar heb ik me laten leiden door de cover. De combinatie van een donkere nacht met de maan en het silhouette achter de vleugel is een enorm sprekend en intrigerend beeld dat ik gewoon het boek wil luisteren.

Een in Australië wonende dove Julia krijgt steeds dromen die haar een meisje laten zien, wat geholpen wil en moet worden. Julia gaat op onderzoek naar haar verleden en het meisje van haar dromen.

Een andere Julia, die in Nederland woont zoekt na jaren nog altijd haar verdwenen tweelingzus. Na wat tips, vind ze een nieuw spoor en tekenen van haar zus. Ook zij ontvangt een waarschuwing. Zeker wanneer ze met haar zoektocht dankzij de getalenteerde Niky steeds dichter bij de waarheid lijkt te komen, neemt ook het gevaar toe. De zoektocht naar het verleden verandert de toekomst van beide Julia's die ze nooit voor mogelijk hielden. Liefde, gevaar, spanning en morele dillema's komen aan bod.

Het luisterboek is goed en prettig te volgen, Hélène Warnshuis heeft een prettige stem en spreektempo.

We volgen de verhaallijn wisselend tussen de 2 verschillende Jullia's. De 2 Julia's leiden echt hele verschillende levens waardoor ze wel goed gedurende het verhaal uit elkaar te houden zijn, wel is enorm snel duidelijk dat beide Julia's met elkaar verbonden zijn. Maar hoe meer dat je gedurende het verhaal over het verleden te weten komt, hoe meer vragen en spanning het verhaal krijgt. Hierdoor wordt je als lezer enorm geboeid en wil je het bizarre raadsel mee oplossen. Iedere keer denk je als luisteraar net een stukje verder te zijn met de ontknoping en dan neemt het verhaal weer een wending waardoor de puzzelstukjes toch weer anders in elkaar lijken te zitten.

Het is een hele spannende roman, die echt stukjes van een thriller bevat naar mijn mening. Maar ook de stukken van een roman ontbreken niet. Het een hele bijzondere roman met een grote liefde voor muziek en morele dilemma's als doofheid en perfectie. Het verhaal heeft wel een heerlijke en goede afsluiting naar een heel heftig plot, waardoor je uiteindelijk het boek wel met een goed gevoel afrond.

Deze bijzondere en originele roman, met een flinke dosis spanning en is absoluut een mooie aanrader om te lezen.

Meer recensies van KimCoenen85