Een mooi, tikkeltje spannend en avontuurlijk tweede deel

KimCoenen85 23 september 2024
Na het lezen van Verlosser heb ik super veel zin om van het tweede prentenboek van Terènce van Driel te gaan genieten. Ik hoop wederom een prachtig, mooi en liefdevol verhaal.

Terwijl David op weg is naar Bethlehem krijgt hij een boodschap van God: 'Jij zal de nieuwe koning worden!' Op dat moment is Saul nog de koning en die wil zijn plek natuurlijk niet afstaan. Daarom moet David zich verstoppen voor Saul. Zal hij ooit koning worden, zoals God hem beloofde?

Wat een mooi, avontuurlijk en een tikkeltje spannend kinderboek en mooi vervolg op de Bethlehem-serie. Terènce van Driel weet weer een heerlijk fantasierijk, een tikkeltje spannend maar wel mooi en Bijbels verhaal neer te zetten dat wederom voorzien is van prachtige illustraties van Michel de Boer. Hiermee komt het verhaal nog meer tot leven.

Dit verhaal is weer een heel ander, maar ook wederom prachtig prentenboek met een Bijbels verhaal in een eigen en fantasierijk jasje van Terènce van Driel. Het verhaal wordt mooi opgebouwd en neemt ditmaal ook wat spannende wendingen, waarbij ook dit verhaal weer op prachtige en liefdevolle wijze wordt afgesloten.

Koning is een mooi, tikkeltje spannend en avontuurlijk tweede deel van de Bethlehem-serie. Terènce weet weer een prachtig Bijbels verhaal in een eigentijds en mooi jasje te steken, waarbij Michel de Boer het verhaal prachtig aanvult met kleurrijke illustraties.

Meer recensies van KimCoenen85