Een pakkende en gruwelijk goede thrillerserie

KimCoenen85 21 september 2024
Eindelijk is het moment daar en ga ik van deze nieuwe thriller van A.K. Turner genieten. Inmiddels is ook al deel twee verschenen, die ook al klaar ligt, dus hoogste tijd om hierin te duiken. Ik heb ontzettend hoge verwachtingen, want ik zag al veel lovende en enthousiaste recensies over dit boek langs komen. Daarbij heeft het boek ook een intrigerende, pakkende en echte thriller uitstraling en ik hoop dan ook op een goed en enigszins luguber verhaal.

Cassie ritst de lijkzak open om de eerste klant van de dag te onderzoeken. Verrassende blauwe ogen kijken haar dan ook nietszeggend aan. Cassie werkt in een mortuarium en in haar vrije tijd volgt ze een taxidermiecursus. Mensen vinden Cassie over het algemeen maar raar, want waarom wil je lijken open snijden? Maar wat zij niet weten en Cassie wel, is dat de doden gewillig prijsgeven wat er met hen gebeurd is. Ze heeft inmiddels vele lichamen de snijtafel zien passeren, maar nog nooit in een bekende. Dan komt Geraldine Edwards, de docent die ervoor zorgde dat Cassie op het rechte pad terechtkwam op haar tafel. De patholoog zegt dat haar dood een ongeval is, Cassie en het lichaam zien een ander verhaal.

Wat een gruwelijk, heerlijke en pakkende thriller waar ik echt geen genoeg van kon krijgen en echt genoten heb van iedere bladzijde. A.K. Turner heeft een vlotte, krachtige en beeldende schrijfstijl en weet het verhaal zo neer te zetten dat je het verhaal voor je ogen ziet afspelen. Daarbij weet ze perfect aan te voelen, wanneer ze het verhaal moet versnellen, vertragen of juist in de details moet treden. Hierdoor weet ze je te pakken en kan je het verhaal niet wegleggen voordat het uit is.

We volgen het verhaal voornamelijk door de ogen van Cassie en een aantal keer door de ogen van rechercheur Flyte. Cassie is een uniek, excentriek en doortastend personage dat gelijk mijn hart weet te stelen. Haar unieke en eigen voorkomen, haar sterke intuïtie, scherpheid en inlevingsvermogen maken het tot een bijzonder en sterk personage. Daarbij is ze erg realistisch uitgewerkt. Ook Flyte is een bijzonder en doortastend personage dat ook naarmate het verhaal vordert ook mij weet te pakken. Naast Cassie en Flyte zijn ook de andere personages goed uitgewerkt.

De verhaallijn wordt mooi opgebouwd en neergezet en met het ontvouwen van de verhaallijn en de zaak, krijgen we ook meer inzicht in het leven van Cassie zelf en ook van haar verleden. Hiermee weet A.K. Turner naast een sterke politiezaak die je tot aan het einde toe nieuwsgierig en in spanning houdt ook diepgang in het verhaal te krijgen. De band die Cassie met haar oma heeft en ook de ontknoping over haar ouders zorgen ervoor dat het verhaal je pakt en raakt. Het is echt een verhaal dat je door de wendingen en gebeurtenissen niet los kan laten, je wilt namelijk weten hoe dit in elkaar zit. Pas bij het plot weet A.K. Turner het verhaal prachtig tot een goede ontknoping te laten komen, waarbij ze de puntjes op de i zet.

Lichaamstaal is het eerste deel van een pakkende en gruwelijk goede thrillerserie. A.K. Turner heeft een beeldende, vlotte en krachtige schrijfstijl en weet met de unieke en uitgesproken personages een prachtige, intrigerend en mooie zaak uit te werken die diepgang kent en verrassende wendingen en gebeurtenissen met zich mee brengt. Ik kan nu al niet wachten om deel twee te gaan lezen.

Meer recensies van KimCoenen85