Een leuke, mooie en grappige feelgood

KimCoenen85 15 juli 2024
Onlangs is er weer een nieuwe feelgood van Saskia Schouten verschenen bij Uitgeverij Ellessy. Opnieuw krijg ik de kans om haar nieuwe feelgood te lezen en te recenseren. Super bedankt. Inmiddels heb ik al verschillende feelgoods van Saskia Schouten gelezen, waardoor ik wel een idee heb wat ik kan en mag verwachten. Ik heb er weer erg veel zin in en ben erg benieuwd naar het verhaal dat ze ditmaal heeft verzonnen.

Carmen en Astrid zijn een eeneiige tweeling en zijn beiden op zoek naar werk. Carmen vindt een baan bij een parfumerie, maar net voordat ze kan beginnen breekt ze haar arm. Astrid, die ook om werk zit te springen, biedt daarom aan Carmen tijdelijk te vervangen tot haar arm genezen is. Wanneer de knappe vertegenwoordiger Dinant in de winkel verschijnt heeft hij direct een klik met Astrid. Wanneer Carmen even later haar baan overneemt, blijkt ook Carmen een klik te voelen bij Dinant. Carmen besluit om zich voor haar zus uit te geven om zo Dinants hart te veroveren.

Wat een grappige, leuke en weer heerlijke feelgood heeft Saskia Schouten weten neer te zetten. Saskia Schouten heeft echt een feelgood schrijfstijl; ze schrijft levendig, vlot en lekker luchtig en daarbij leest het verhaal ontzettend gemakkelijk en vlot waardoor het echt verhalen zijn om even onbezonnen van te genieten.

Ditmaal volgen we het verhaal van de eeneiige tweeling Astrid en Carmen. Saskia Schouten wisselt per hoofdstuk van perspectief van de zussen, waardoor je van beide een goed beeld krijgt. Wel moet ik zeggen dat ook in hun doen en laten en hun interesses beide zussen enorm op elkaar lijken, waardoor ze moeilijk qua personage (buiten de namen dan) van elkaar te onderscheiden zijn. Dinant, maar ook vriendin Helga, met haar kinderen Samatha en Meindert, baas Wendelien, buurman Pieter, Gerald en als laatste Yorian zijn leuke en diverse personages.

Het verhaal heeft een leuke, grappige en mooie verhaallijn. Ondanks dat het verhaal geen diepgang heeft is het wel een erg leuk verhaal en zitten er voldoende wendingen en gebeurtenissen in waardoor het verhaal pakkend genoeg is dat je door wilt lezen. Daarbij is het boek zonder twijfel weer echt een feelgood en bevat het ups en downs, drama, hilariteit en veel liefde. Met een over de top, maar wel erg leuk en mooi einde weet Saskia Schouten het verhaal af te sluiten.

Liefde met geheimen is een leuke, mooie en grappige feelgood van Saskia Schouten. Saskia Schouten heeft een heerlijke levendige, luchtige en vlotte schrijfstijl. Het is niet een verhaal met diepgang, maar wel een op en top feelgood verhaal met heerlijke wendingen en gebeurtenissen en een zoetsappig einde. Ik heb weer genoten.

Meer recensies van KimCoenen85