Een ontzettend leuk, sterk en verrassend vervolg

KimCoenen85 21 mei 2024
Na het lezen van het eerste deel, waarbij het wel even duurde voordat ik de vele personages op een rijtje had en echt in het verhaal zat, was het eerste deel helaas alweer afgelopen. Ik ben daarom ook erg nieuwsgierig naar deel 2. Van uitgeverij LS Amsterdam ontving ik een recensie-exemplaar, super bedankt. Ik hoop dat de serie doorpakt na het goede einde van deel één en zeker nu alle personages en de verhoudingen duidelijk zijn, ben ik erg nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. De covers sluiten duidelijk op elkaar aan en zijn onderscheidend genoeg.

Na alle relatieproblemen zijn de drie zussen weer allemaal teruggekeerd naar hun ouderlijke villa in Bloemendaal. Het blijkt al snel dat de villa meer achterstallig onderhoud heeft dan gedacht, zeker als blijkt dat hun (onhandige) vader jaren geprobeerd heeft dingen te repareren. Al snel blijkt ook de spaarrekening van hun moeder leeg te zijn en deelt de vorige huishoudelijke hulp mee in de erfenis. De drie zussen besluiten dat het tijd is om in te grijpen. Alleen hoe komen ze aan het geld?

Wat een super leuk, verrassend, origineel en indrukwekkend vervolg van de serie. Anna Thomas heeft een hele levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl en weet in het verhaal enorm veel hilarische en komische gebeurtenissen te stoppen. Met haar krachtige en levendige dialogen brengt ze het verhaal helemaal tot leven.

In het eerste deel had ik enige moeite met de hoeveelheid personages en de verhoudingen die ze tot elkaar hadden. Hierdoor had ik toen wat moeite om in het verhaal te komen. Bij dit vervolg merk ik dat ik er gelijk in zit en gelijk mee in het leuke verhaal kan mee gaan. Het verhaal is geschreven vanuit de drie zussen: Constance, Eloïse en Flo, die Anna Thomas in dit deel nog verder uit weet te diepen. Dit doet ze geleidelijk door de gebeurtenissen die zich voorvallen.

Het verhaal vervolgt zich op mooie wijze op het vorige deel. Het leven van de drie zussen afzonderlijk en alle gebeurtenissen in en rondom de Bloemendaalse villa nemen weer een compleet verrassende en sterke wending. De drie zussen worstelen alle drie met compleet verschillende dingen in hun leven en zijn drie totaal verschillende personages, dit zorgt voor een verhaal waarin ontzettend veel gebeurt. Dit is wel op zo'n manier dat ik er geen genoeg van kan krijgen. Daarbij weet Anna Thomas de best heftige gebeurtenissen zo te beschrijven dat ze veelal een komische twist krijgen. Ik heb dan ook erg vaak hardop zitten lachen om het verhaal. De verhaallijnen van de drie zussen kennen aan het einde enige afronding, toch hoop ik dat Anna Thomas nog niet klaar is met de personages en de verhaallijnen en dat er ook een derde deel gaat verschijnen.

Onder moeders vleugels is een ontzettend leuk, sterk en verrassend vervolg op Van je familie moet je het hebben. Nu de vele personages je bekend zijn, kan je helemaal opgaan in de verhaallijn, die boordevol de meest bizarre, grappige, aangrijpende en leuke gebeurtenissen zit. Het is echt een verhaallijn waar je geen genoeg van kan krijgen. Daarnaast leest het verhaal ook nog eens heerlijk vlot en lekker weg. Echt een aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85