Een mooie, spannende en magische YA fantasy

KimCoenen85 01 oktober 2024
Alleen al deze mysterieuze en mooie cover maken me nieuwsgierig naar deze nieuwe young adult fantasy van een voor mij nog onbekende schrijfster. Het is mijn eerste kennismaking met Marie Kneib en ik ben ontzettend benieuwd naar haar schrijfstijl en verhaal. Van Dutch Venture Publishing ontving ik een recensie-exemplaar én de kans om deel te nemen aan de blogtour. Dank je wel.

In de stad Neocity trouwen bewoners aan de hand van een alchemistische band die hen voor het leven verbindt. Clara, die verloofd is uit liefde, kijkt daarom ook uit naar haar bruiloft. Op haar bruiloft loopt alleen de ceremonie uit tot een complete ramp. Ze wordt gedwongen om te trouwen met een complete vreemdeling die door het dak van de trouwzaal zakt. Hierdoor raakt Clara verwikkeld in een complot dat haar begrip te boven gaat. Samen met haar echtgenoot Octavius, die journalist is en een mechanische kat, neemt ze het op tegen de Oligarchen die de stad besturen. Deze hebben het namelijk niet zo goed voor met iedereen als wordt gedacht.

Een originele, fantasierijke en mooie young adult novelle. Marie Kneib heeft een vlotte, krachtige en levendige schrijfstijl en weet een heerlijk vlot tempo in de verhaallijn te brengen.

We lezen het verhaal van Clara die in de magische en fantasierijke stad Neocity woont. De personages zijn allemaal goed uitgewerkt en hebben een heel eigen identiteit en karakter waardoor je ze gemakkelijk van elkaar kan onderscheiden. Ook de diversiteit in verschillende soorten 'wezens' en robots die samen in één stad wonen vind ik een originele insteek.

Het verhaal start op het moment dat Clara verwacht het meest magische en mooie moment van haar leven te gaan beleven door te trouwen met iemand waarop ze verliefd is en waarmee ze met een alchemistische band wordt verbonden. Al snel loopt dit uit op chaos en een grote ramp, waaruit de rest van het actievolle, spannende en mooie verhaal ontstaat. Het is een verhaal in een hoog tempo met veel wendingen, gebeurtenissen en complotten. Tot aan het einde toe blijf je in spanning naar de ontknoping, want hoe zit het verhaal werkelijk in elkaar? Marie Kneib weet het verhaal mooi en goed af te ronden.

Opgesloten is een mooie, spannende en magische young adult fantasy. Marie Kneib heeft een krachtige, vlotte en levendige schrijfstijl en weet je mee te nemen naar de magische wereld Neocity. De personages zijn divers en goed uitgewerkt en het is een pakkend en goed verhaal met veel actie, wendingen en gebeurtenissen. Ik heb erg genoten van dit verhaal en ik hoop dat er nog meer verhalen van Marie Kneib gaan volgen.

Meer recensies van KimCoenen85