Een intrigerende, pakkende en originele erotische thriller

KimCoenen85 12 augustus 2024
Van Uitgeverij Storyland kreeg ik onder andere deze veelbelovende erotische thriller. De cover is intrigerend en veelbelovend en het beeld bevat meerdere beelden in één. Ik ben benieuwd of dat gevoel ook in de verhaallijn zelf terugkomt. Waardoor het een verhaal zal zijn met meerdere verhaallijnen. Het is het eerste boek van Jan Roskams dat ik ga lezen.

Eline is uitgegroeid van een lelijk eendje in een knappe jonge vrouw. Ze is alleen niet zeker van haar seksuele voorkeur. Eline heeft samen met haar drie boezemvrienden, Zoë, Arthur en Cédric een hechte band. Wanneer Cédric plotseling bij hun vakantie in Frankrijk om het leven komt, krijgt de vriendengroep een grote schok te verwerken. Zijn overlijden is namelijk verdacht. Niet veel later wordt ook Arthur vermoord in het Olympische zwembad in Antwerpen. Eline wil de moordenaar van haar twee vrienden opsporen, hierbij neemt ze zonder dat ze het in de gaten heeft de moordenaar in vertrouwen. Al snel blijkt dat psychopathische mensen dekmantels gebruiken om hun misdaden te verbergen.

Een spannend, pakkend en intrigerend verhaal. Jan Roskams heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet een redelijk vlot tempo in de verhaallijn te leggen.

Het verhaal is op chronologische wijze geschreven en is geschreven vanuit meerdere perspectieven. Hierdoor leren we verschillende personages beter kennen en volgen we het totale verhaal vanuit verschillende gezichtspunten. Zoals die van Eline, de moordenaar, die zichzelf Hercules noemt en de politie.

Als grote verhaallijn lezen we het verhaal van een vriendengroep van vier vrienden die al sinds hun studie met elkaar bevriend zijn. Wanneer Cédric en niet veel later Arthur vermoord wordt, hebben Eline en Zoë het gevoel dat iemand het op hun vriendengroep heeft gemunt. Hierbij weet Jan Roskams de spanning door de angsten en het onderbuikgevoel van Eline als het perspectief van de moordenaar dat tussendoor volgt goed op te bouwen. De zaak wordt goed en volledig opgelost, al was het helaas niet zo'n pakkend en spannend einde als ik had gehoopt.

Naast deze hoofdverhaallijn weet Jan Roskams ook een sterke tweede verhaallijn neer te zetten over Eline zelf en haar zoektocht naar haar identiteit en seksuele voorkeur. Ook deze verhaallijn is pakkend, sterk en intrigerend.

Over je schouder is een intrigerende, pakkende en originele erotische thriller. Jan Roskams heeft een levendig en vlotte schrijfstijl en weet een goed verhaal neer te zetten dat naast een spannende moordzaak ook de zoektocht van Eline zelf en haar seksuele voorkeur betreft. Ik heb erg genoten.

Meer recensies van KimCoenen85