Een super toffe, leuke, fijne en spannende feelgood novelle

KimCoenen85 12 augustus 2024
Alleen al de titel maakt me erg nieuwsgierig naar het tussendoortje. Daarbij heb ik al eerder een boek van Sabine gelezen, Oppas gezocht en Lentevloek en De kunst van verleiden. Stuk voor stuk toppertjes waardoor ik hoge verwachtingen heb van deze nieuwe feelgood.

Fleur Winters is een glamoureuze influencer en houdt van haar glitterleven in de stad. Wanneer ze na een feestje vroeger thuis komt, treft ze haar beste vriendin aan in het bed met haar vriend. Hierdoor verandert haar leven in één grote nachtmerrie. Met een gebroken hart vlucht ze naar haar oma die ver weg in een dorp woont. Wanneer ze daar aankomt doet ze ook nog eens de ontdekking dat haar carrière is ingestort, als haar ex-beste vriendin een filmpje van haar op internet zet. Terwijl Fleur haar hart en goede naam probeert te redden, probeert ze haar plekje te vinden tussen de vreemde dorpsbewoners. Zij zorgen ervoor dat Fleur zich realiseert dat er meer is dan alleen glitter en glamour. Echte vriendschap, liefde en avontuur zijn overal te vinden.

Love it! Wat een ontzettend leuk, fijn en goed verhaal dat naast dat het een echte feelgood is ook een tikje spanning bevat. Daarnaast is het echt een feelgood en is het een heerlijk, vlot, levendig en luchtig geschreven verhaal vol leuke humor.

We lezen het verhaal van Fleur die zichzelf een beetje is verloren in het gemaakte leven en het perfecte plaatje dat ze voor de buitenwereld wil zijn. Doordat het verhaal start als het leven van Fleur nog perfect lijkt en ze dan in één klap alles verliest, kan je als lezer niets anders dan meevoelen met Fleur en hopen dat ze bij haar oma weer op haar pootjes terechtkomt. Haar oma is een geweldig personage en ik sluit haar dan ook direct in mijn hart. Zo'n oma wil ik ook!

Het verhaal heeft voor een novelle echt de perfecte hoeveelheid verhaal en gebeurtenissen en is een perfecte mix van ups en downs, drama, liefde en spanning. Want jawel, in dit verhaal gebeurt ook nog iets spannends wat het verhaal echt wat extra's geeft.

Plus 1 is een super toffe, leuke, fijne en spannende feelgood novelle. Het is heerlijk, vlot, levendig en luchtig geschreven en bevat leuke humor. Fleur maakt een prachtige transformatie door in het dorpje bij haar oma en gaat met andere ogen naar de wereld kijken. Daarnaast bevat het verhaal ook liefde én spanning. Dit tussendoortje is echt een must-read!

Meer recensies van KimCoenen85