Een mooi en heerlijk winters vervolg

KimCoenen85 16 september 2024
Na het lezen van deel één van deze prachtige serie, wil ik graag weten hoe het verder gaat met de drie jonge vrouwen. Ondanks dat ik het boek gepre-orderd had, kwam hij op mijn te lezen stapel terecht en bleef hij daar veel te lang liggen. Nu is het moment eindelijk daar en ga ik genieten van deel twee. Ik heb hoge verwachtingen.

Sofia maakt lange dagen in haar winkel en proeverij die nog altijd voortvarend loopt. Ze hoop er dan ook een onvergetelijke decembermaand van te maken. Maar niet alles is zo geweldig als dat het lijkt. Jean-Luc, de vriend van Sofia, is jaloers en denkt dat er iets speelt tussen Sofia en haar nieuwe assistent. Ook komt er een nieuwe buurtbewoonster op Montmartre wonen, die de nodige verwarring met zich meebrengt. Sofie begint te twijfelen of haar relatie nog wel toekomst heeft.
Chloe en Guillaume zijn dolgelukkig in Parijs, maar dan staat Lizzy ineens voor de deur en wil tijdelijk bij de twee tortelduifjes intrekken. Chloe zegt ja, maar beseft niet wat ze op haar hals haalt. Niet enkel voor zichzelf. Lizzy weet weer meer teweeg te brengen dan iedereen had kunnen denken...

Wat een fijn, winters en mooi vervolg van de Bestemming Parijs serie. Mirjam Mieserius neemt me weer gemakkelijk mee in het betoverende leven van Parijs en het leven van Lizzy, Chloe en Sofia. Mirjam Mieserius heeft een luchtige, levendige en vlotte schrijfstijl, waardoor je door het heerlijke verhaal heen vliegt.

Ook in dit deel lezen we de verhaallijn weer vanuit de drie verschillende perspectieven van de drie jonge vrouwen die inmiddels, op Lizzy na, in Parijs wonen. Niet veel later nadat het verhaal gestart is, keert ook Lizzy terug naar Parijs waar de vrouwen weer constant in elkaars leven komen. Het zijn drie vrouwen met totaal verschillende karakters en persoonlijkheden. Daarbij heeft ieder van hen zo hun eigen (liefdes) en relatie struggles waarmee ze de dealen krijgen in het verhaal.

Het verhaal kent een mooi vervolg op het vorige deel en we lezen hoe het de decembermaand van de drie verdergaat. Bij alle drie de vrouwen volgt een maand met een rollercoaster aan emoties, gevoelens en gebeurtenissen. Wel moet ik zeggen dat er voor een maand tijd wel erg veel in het leven van alle drie gebeurd. Wel is het erg vermakelijk en ik geniet met volle teugen. De onstuimige decembermaand van de drie vrouwen zorgt er bij alle drie voor dat er veel veranderingen, bezinning en inzichten in hun leven plaatsvinden, waardoor ze alle drie een mooie groei doormaken. Waardoor ik erg benieuwd ben naar deel 3, waarbij ik vooral erg benieuwd ben hoe het afloopt met Lizzy en Sofia.

Naast alle persoonlijke struggles weet Mirjam Mieserius een betoverend en winters Parijs te beschrijven, vol heerlijke warme bekers chocolademelk, waardoor je je echt in een winters Parijs waant.

Rendez-vous op Montmartre is een mooi en heerlijk winters vervolg op het eerste deel. Mirjam Mieserius heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet je mee te nemen naar een betoverend winters Parijs waarbij de drie jonge vrouwen een hoop persoonlijke relatie en liefdesproblemen voor hun kiezen krijgen. Het is een leuk verhaal met een rollercoaster aan emoties. Ik heb erg genoten en ik kijk uit naar deel drie.

Meer recensies van KimCoenen85