Een ontzettend leuk, fijn en heerlijk eerste deel

KimCoenen85 26 september 2024
Vijf vriendinnen, Mara, Kiki, Bonnie, Isabel en Roxanne vormen een hechte vriendinnengroep De Roedel. Hun droom om met zijn vijven een roadtrip te maken naar Italië wordt werkelijkheid als een oude roze VW-bus hun leven binnen rolt. Vanaf dag één verloopt hun reis niet zoals verwacht, met als dieptepunt motorpech op een verlaten plek in de Italiaanse bergen. Alle hulp is welkom, maar zitten ze wel op de hulp van de uiterst irritante examinator van Mara te wachten?

Wat een onwijs leuk, vrolijk en fijn verhaal waar je echt een heerlijk, gezellig en knus gevoel van krijgt. Joëlla van der Breggen heeft de vriendschap van de vijf vriendinnen zo beschreven dat de hechte en fijne band tussen de vrouwen voelbaar is. Daarbij is het erg leuk hoe ze elkaar door lief en leed steunen, supporten en er voor elkaar zijn.

De vijf vriendinnen, zijn heel uiteenlopende, maar wel realistische en leuke personages die elkaar op sterke wijze aanvullen. We volgen voor het grootste gedeelte de verhaallijn vanuit Mara. Vanuit haar start dan ook het verhaal. Ik vind het sterk hoe Joëlla van der Breggen de gebeurtenis voorafgaande aan de reis, later gedurende de reis terug te laten komen en van invloed is op de reis. Daarbij heeft Joëlla van der Breggen een hele creatieve en speelse gedachtegang, waardoor dit boek echt een feest is om te lezen en je je echt even met de vijf vrouwen op de roadtrip waant.

Naast de verhaallijn, de personages en alle gebeurtenissen, weet Joëlla van der Breggen ook goed de beleving en de sfeer van de vakanties en omgevingen waar de vriendinnen te beschrijven. Dit maakt de hele beleving van het verhaal echt compleet. De leuke, hilarische en meest bizarre wendingen en gebeurtenissen maken de vriendinnen mee gedurende hun trip. Hierdoor is het echt een pakkend en leuk verhaal waarvan je echt geniet. Naast de sterke vriendschap die bijna tastbaar is in het verhaal, zorgt ook de nodige liefde voor een heerlijk vermaak.

Roze banden & zomerjurken is een ontzettend leuk, fijn en heerlijk eerste deel van een veelbelovende feelgoodserie. De vijf vriendinnen zijn overtuigend en leuk uitgewerkt en hun vriendschap is echt voelbaar. Gedurende het verhaal droom je echt even weg van een hilarische, hectische en onstuimige roadtrip door Italië, waarbij je echt het vakantiegevoel krijgt. Daarbij is het ook nog eens ontzettend vlot en levendig geschreven. Ik wacht vol spanning op deel twee.

Meer recensies van KimCoenen85