Een spannende, mysterieuze en sensuele dark romance

KimCoenen85 17 oktober 2024
Na het lezen van Doen, durven of de dood is het tijd voor de tweede dark romance van A.C. Kramer. Het zijn donkere romantische suspense-roman met gewelddadige ondertonen die voor slachtoffers van mishandeling triggers kunnen bevatten. Dus daar moet je je van tevoren wel op instellen. Ik hou er persoonlijk wel van om in boeken het randje op te zoeken, dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Op bedriegen staat een straf. Maar wat doe je als het doelwit onschuldig is?
Killian ‘Dagger’ Bedivere.
Zijn laatste opdracht vraagt alles van hem. Hij moet zien te ontcijferen wie hij wel en niet kan vertrouwen. De beroemde politicus die Les Cavaliers de l'ombre heeft ingehuurd? Of de op de vlucht geslagen bruid? De bruid is een prachtige vrouw en bevat alles waar hij naar verlangt. Daarbij is ze ook zijn doelwit. Regel nummer één: val nooit voor het doelwit. Regel nummer twee: fuck regel nummer één.
Amara ‘Scarlet’ Rose.
Voor de wereld waarin ze moet (over)leven heeft ze nooit gekozen. Ze is altijd van hem geweest. Nu is er een nieuwe speler in het spel, die vastbesloten is om alle plannen te vernietigen. Hij is knap, dodelijk en zou haar bang moeten maken. Regel nummer één: vertrouw niemand.
Regel nummer twee: doe alles wat je kunt om te overleven, zelfs als het betekent dat je regel nummer één moet breken. En regel nummer drie: bij twijfel, doden.

Wat een spannend, mysterieus en duister verhaal dat enorm levendig, vlot en krachtig geschreven is. Het verhaal leest heerlijk vlot en gemakkelijk weg waardoor je echt in het verhaal en de personages op kan gaan. Door het hele verhaal heen weet A.C. Kramer een duistere setting en sfeer in het verhaal te brengen en te behouden.

Het verhaal is geschreven vanuit een dubbel perspectief. Beide personages, Killian en Amara, zijn erg goed uitgewerkt. Toch weet A.C. Kramer bij beide personages dingen in het ongewisse te houden, waarmee de personages mysterieus en soms onheilspellend zijn. Het zijn heel unieke, uitgesproken personages die zo hun eigen motieven en beweegredenen hebben. Ook tussen de twee personages ontstaat een heerlijk spanningsveld dat tot aan het einde van het verhaal in stand wordt gehouden.

Het verhaal wordt goed opgebouwd en als lezer wordt je echt geprikkeld en ga je mee in de mysterie en de duistere wereld. Het verhaal kent veel wendingen en gebeurtenissen, maar speelt zich voornamelijk af tussen Killian en Amara en de opdrachtgever van Killian. Hierdoor is het wel een vrij beperkte verhaallijn, maar toch moet ik zeggen dat A.C. Kramer dit zo overtuigend wist te doen, waardoor ze me toch van het begin tot het einde wist te boeien.

Scarlet is een spannende, mysterieuze en sensuele dark romance met gewelddadige ondertonen. Het is levendig, vlot en met sfeer en gevoel geschreven. Je gaat als lezer helemaal op in het spel tussen Killian en Amara die je tot aan het einde goed in spanning weet te houden.

Meer recensies van KimCoenen85