Een mega spannend en goed vervolg!

KimCoenen85 14 september 2024
Met het eerste deel, To Lie For wist Chinouk Thijssen me echt te pakken met haar spannende en meeslepende verhaal. Nu de groep niet meer compleet is en de anderen wel zijn toegelaten op de droomopleiding ben ik erg benieuwd wat de moordenaar nog meer in petto heeft. De cover is weer spetterend en sluit mooi aan op deel één.

Shay, Meave en Gigi zijn toegelaten tot hun droomopleiding op de Street Academy. Hun clubje is gewoon niet meer compleet en misschien is hun nieuwe thuis wel nóg onveiliger. De drie lijken door alle gebeurtenissen niet in de groep te passen en de dreiging op de Academy lijkt toe te nemen. Wie wil hen dood hebben? Zullen ze het einde van het jaar redden?

Wat een grandioos, pakkend en spannend vervolg van de serie. Wel duikt Chinouk Thijssen vanaf de eerste bladzijde weer volledig in de verhaallijn en vervolgt het waar deel één eindigde. Ik had een kleine terugblik prettig gevonden, al merkte ik wel, dat ik weer snel de verhaallijn te pakken had.

We volgen het verhaal van uit de twee van de drie overgebleven meiden van het groepje: Shay, Maeve en bij het laatste hoofdstuk nog vanuit rechercheur Valk. De meiden kennen we natuurlijk al uit het eerste deel, waardoor je weer gemakkelijk in hun huid krijgt en mee op gaat in het verhaal. Het is sterk dat Chinouk gekozen heeft voor drie hele verschillende meiden, die heel anders op de situatie en de gebeurtenissen reageren.

De spanning wordt weer snel in de verhaallijn opgebouwd en ook dit deel kent weer een aantal onwijs spannende momenten en gebeurtenissen waardoor je met ingehouden adem zit te lezen. Chinouk weet de gebeurtenissen en zeker de angst, emoties en gevoelens die door de meiden heen gaan te verwoorden. Daarbij heeft Chinouk het tot een hedendaags en actueel verhaal gemaakt, door de verschillende dropbox berichten en video's die de meiden aan dreigementen op hun telefoon ontvangen. Ook dit deel sluit weer af met een enorme cliffhanger. En eentje die overrompeld en niet ziet aankomen, in het laatste hoofdstuk lezen we namelijk het perspectief van rechercheur Valk waardoor het verhaal echt op het toppunt van spanning stopt.

To kill for is het tweede deel van de mega spannende Street Academy YA serie. Chinouk heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet een enorm spannend, goed en pakkend vervolg aan de serie te geven. Ook in dit deel loopt de spanning meermaals tot een hoogtepunt en weet Chinouk met een enorme cliffhanger het verhaal te eindigen. Ik wacht vol spanning op deel drie.

Meer recensies van KimCoenen85