Een goede, indrukwekkende en spannende thriller.

KimCoenen85 20 september 2024
Weer een toffe, nieuwe en veelbelovende thriller om te ontdekken, van een voor mij nog onbekende schrijfster. Het boek heeft een pakkende en nieuwsgierig makende cover. Al zou ik bij de cover niet gelijk aan een thriller denken, dus vind ik het een mooi en bijzonder beeld met de titel zo in het beeld. Ik heb nog geen idee wat ik kan en mag gaan verwachten, dus ik laat me echt verrassen.

Phoebe, de zus van Katy verdwijnt tijdens een roadtrip spoorloos. Een paar jaar later besluit Katy in een camper door Australië te trekken en Phoebe te gaan zoeken. Hierbij volgt ze het spoor van de sociale media posts van Phoebe. Phoebe verdween spoorloos van de afgelegen Coral Coast van Australië. Er zijn geen getuigen, geen aanwijzingen en geen DNA. Hierdoor is de zaak een cold case geworden. Katy weigert alleen om haar zus op te geven. Welke aanwijzingen zou de politie gemist hebben? Was Phoebe wel zo gelukkig als dat ze op haar sociale media liet blijken? Dan komt Beth een jonge vrouw met een duister verleden op haar pad. Dit is de mogelijk en misschien enige kans om de waarheid te achterhalen. De twee vrouwen trekken door het ruige achterland om te achterhalen wat er met Phoebe is gebeurd. Een adembenemende plek, maar mogelijk dodelijk…

Wat een bijzonder, spannend en intrigerend verhaal met een denderende plottwist. Anna Downes heeft een levendige, vlotte en vrij krachtige schrijfstijl en weet het verhaal zo te beschrijven, dat je naast het spannende verhaal ook een prachtig beeld krijgt van de Coral Coast van Australië.

Het verhaal is geschreven vanuit drie verschillende personages: Beth, Wyatt en Katy. Alle drie zijn diverse, unieke en realistische personages die sterk en erg goed zijn uitgewerkt. Je gaat als lezer echt met alle drie mee in het spannende en intrigerende verhaal, waarbij het verhaal ook echt op je gevoel inspeelt en onder je huid kruipt. De psychologische gedachtegang, maar ook het feit dat Anna Downes dingen van de personages in het ongewisse laat, roept spanning en een unheimisch gevoel op.

Het verhaal is indrukwekkend en mooi opgebouwd en neemt je mee op een roadtrip waarbij Anna Downes erg goed een unheimisch gevoel, sfeer en setting weet neer te zetten. Er gebeuren namelijk vreemde en onverklaarbare dingen tijdens de trip. Daarbij weet Anna Downes je ook lange tijd in spanning te houden wat Wyatt nu met de verhaallijn van doen heeft en wat er zich in het duistere verleden van Beth heeft voorgedaan. Waarbij natuurlijk nog bovenal de hoofdlijn speelt van wat er met Phoebe is gebeurd en of Katy haar gaat vinden. Ik wil niet te veel verklappen, maar er volgt een grandioze plottwist. Het verhaal zit anders in elkaar dan dat je je voor mogelijk hield. Daarbij weet Anna Downes het verhaal ook nog prachtig af te ronden.

Vermist op Red River Road is een goede, indrukwekkende en spannende thriller. Anna Downes heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet erg goed een unheimisch gevoel en setting neer te zetten. De personages zijn sterk en realistisch uitgewerkt, kruipen onder je huid en dragen geheimen met zich mee. Het is een goed verhaal met een verrassende en mega sterke plottwist die vervolgens prachtig wordt afgerond.

Meer recensies van KimCoenen85