Een erg helder, leerzaam en goed boek

KimCoenen85 25 september 2024
Met dit boek leer je om te ontsnappen aan negatieve patronen en de dagelijkse sleur. Zo bouw je veerkracht op, versterk je je mentale gezondheid, creativiteit en welzijn. Dit boek bevat de wetenschappelijk bewezen methode om neerslachtigheid en negatieve patronen te doorbreken.
Of je nu worstelt met een probleem, verkeerde gewoonte of het leven in het algemeen, we denken vaak maar dat we door moeten zetten en harder ons best moeten doen. Hierdoor creëert het brein denkpatronen die problemen veroorzaken. Gelukkig biedt de wetenschap de oplossing. Met eenvoudige oefeningen en praktische mentale technieken kan je leren hoe je je zintuiglijke ervaringen inzet om jezelf te bevrijden van stress en de dagelijkse sleur. Hierdoor kan je het leven weer succesvol tegemoet treden.

Wat een helder, vlot geschreven en compleet verhaal van Norman Farb en Zindel Segal. Ze weten hun verhaal op een hele toegankelijke en motiverende wijze te brengen, waardoor je gelijk met hun kennis en inzichten aan de slag wilt. Daarbij geven ze je het gevoel dat wat je ervaart, dat dit erg menselijk is, maar dat er ook iets aan te doen is.

In de eerste hoofdstukken focussen Norman Farb en Zindel Segal zich op het vastlopen en het huis der gewoonten. Hierdoor krijg je de kennis en het inzicht waarom je gemakkelijk in een negatief denkpatroon belandt en dat nu je je er eenmaal van bewust bent, de eerste stap gemaakt hebt om dit patroon te gaan doorbreken.

Wat ik erg sterk vind aan dit boek, in tegenstelling tot andere boeken is dat Norman Farb en Zindel Segal niet zeggen dat je je maar moet focussen op het positieve en je er dan wel komt. Juist door hun inzicht van het doorvoelen van je zintuigen, bijbehorende emoties en het voelen zorgt ervoor dat weggestopte emoties en gebeurtenissen toe laten waardoor ze niet blijven hangen. Het is grappig dat ik onlangs bij mijn eigen therapie deze op mindfulness gebaseerde cognitieve therapie heb geleerd. Echt precies wat Norman Farb en Zindel Segal in dit boek beschrijven en ik kan je vertellen, het werkt echt grandioos goed.

Voelbaar beter is een erg helder, leerzaam en goed boek dat je door middel op mindfulness gebaseerde cognitieve therapie leert hoe je negatieve patronen en emoties kan doorbreken, op super simpele en gemakkelijke wijze. Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat deze wetenschappelijke methode mij enorm heeft geholpen om gebeurtenissen en emoties anders te benaderen en te ervaren. Echt een aanrader.

Meer recensies van KimCoenen85