Een onwijs leuk, verrassend en mooi laatste deel van de serie

KimCoenen85 23 september 2024
Na Duinroos en Maretak, tijd voor het derde en laatste deel van deze heerlijke serie. Ook de cover van het derde en laatste deel sluit prachtig aan op de voorgaande delen. De delen zijn duidelijk te onderscheiden, maar kennen wel dezelfde illustratiestijl en kleurkeuze. Ik heb enorm genoten van de voorgaande delen, waardoor mijn verwachtingen voor dit deel erg hoog zijn.

Molly en James zijn inmiddels getrouwd en na de ravage van de brand proberen ze hun nieuwe bestaan weer op te pakken. Molly heeft van alles aan haar hoofd; haar wandelboek, de mini-bieb, de bruiloft van Celine, maar nadat ze iemand anders hoort over een zwangerschap, beginnen haar eierstokken ook te tikken. Ze heeft het alleen nog niet met James overlegd, maar dat is maar een klein detail toch? Molly heeft daarnaast ook weer nieuwe dingen om zich druk over te maken, tijdens een trip naar het Franse Île de Ré stuit Molly op een geheim, dat ze tijdens alle stress ook nog probeert te ontrafelen...

Het derde deel gaat direct bij de eerste pagina van start, waardoor ik even moeite had om terug in het verhaal te komen. Wat was er hiervoor ook alweer allemaal gebeurd, en hoe zaten de verhoudingen van de personages in elkaar? Toch duurde het niet lang voordat ik onbezonnen zat te genieten van het derde deel.

Hilde Veeren heeft een vlotte, levendige en luchtige schrijfstijl en weet het Engelse platteland, de cottage en sfeer erg goed te beschrijven. Daarbij leest het verhaal gemakkelijk, waardoor je echt kan wegdromen.

Ook dit derde deel is geschreven vanuit Molly, het leuke, bij tijden chaotische personage, wat daardoor erg grappig en onhandig uit de hoek kan komen. Ook de andere personages die we al kennen uit de voorgaande delen, waaronder echtgenoot James en beste vriendin Celine, komen weer terug. Het is mooi hoe Hilde Veeren door de delen heen Molly blijft transformeren en steeds volwassener ziet worden. Dit maakt de verhaallijn echt sterk.

Ondanks dat het verhaal doorgaat op de ontwikkelingen die de personages in de vorige delen doorstonden, heeft dit derde deel wel weer een heel eigen, leuke en originele verhaallijn. Dit derde deel staat in het teken van het wandelboek van Molly, de bruiloft van haar beste vriendin Celine en een geheim waar Molly op stuit en die ze niet los kan laten. Ofwel een verhaal vol leuke wendingen en gebeurtenissen. Daarbij sluit dit deel echt op prachtige wijze de hele verhaallijn af.

Zeedistel is een onwijs leuk, verrassend en mooi derde en laatste deel van de Cottage aan zee serie. Hilde Veeren heeft een levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl met ontzettend leuke humor. In deze serie waan je je op het Engelse platteland bij Molly met haar wandelingen en minibieb. Ieder deel kent leuke wendingen en gebeurtenissen waardoor je door de delen heen vliegt. Deze serie is echt een aanrader.

Meer recensies van KimCoenen85