Eerste leesclubje

kimketels 18 oktober 2022
Ik heb dit boek gelezen voor mijn eerste hebban leesclubje. Het leesclubje op zich vind ik wel leuk, maar het boek is iets minder mijn ding. In het begin had ik geen idee waar het boek over ging, en dat was volledig te wijten aan de schrijfstijl. Die is voor mij te poëtisch, waardoor het verhaal naar de achtergrond verdwijnt.
Pas halfweg het boek had ik door waar het boek over ging. Ik vond het ook heel erg vreemd dat de personages geen namen hadden. Er werd naar hen verwezen als de jongen, grootvader, vader, stiefmoeder, ...
Er straalde ook geen warmte uit de personages.
Dit boek is ideaal voor iemand die van een poëtische schrijfstijl houdt en graag mooie omschrijvingen leest.
Voor wie liever met beide voetjes op de grond staat, zoals ik blijkbaar, is dit boek niet echt een aanrader. Best wel jammer, want zowel de schrijver als de vertaler heeft heel veel tijd gestoken in het uitzoeken van de juiste woorden en omschrijvingen.
Laat je vooral niet ontmoedigen door mijn recensie, maar kijk of deze schrijfstijl iets voor jou is. Wie weet vind jij het wel fantastisch, zoals veel mensen in de leesclub trouwens.

Meer recensies van kimketels