Spannend en ingenieus uitgewerkt verhaal

kompas123 31 maart 2024
Meestal weet ik halverwege een verhaal al wie de dader is, maar bij dit boek bleef het tot het einde toe spannend. Geweldig verhaal, ingenieuze plot. Een echte pageturner. Knap hoe de beschreven levens in 'Verlaat de gevangenis zonder betalen' samenvallen op het eind. Er komen veel karakters aan bod, dat wil weleens verwarrend uitpakken, maar in dit verhaal sloten ze mooi op elkaar aan en bleef het geheel overzichtelijk. Heel actueel verhaal ook met die link naar het uitkeringenschandaal en de positie van Brenda bij de belastingdienst.
Ik kijk al uit naar het volgende boek van Marjolein van de Gaag.