Lezen alsof je zit op de daken van Parijs

korneel 25 september 2024
Dit boek raakte me diep. Frank Nellen beschrijft op een prachtige manier de broeiende vriendschap tussen Simon en Youssef, twee jongeren die elkaar vinden op de daken van een Parijse banlieue. Hun avontuur begint onschuldig, vol energie en vrijheid, maar de spanning sluimert al snel onder de oppervlakte. Het geheim dat Simon ontdekt, verandert alles, en de manier waarop hun vriendschap langzaam uit elkaar valt, is hartverscheurend.

De setting in de banlieue is rauw en authentiek, en Nellen weet je echt mee te nemen in de levens van deze jongens. De tragiek in het verhaal blijft lang hangen. Een prachtig en aangrijpend boek.

Meer recensies van korneel