Alles voor het goede doel

Krista Feije 13 november 2023
Vijf november kwam de eerste novelle van tekstschrijver, columnist en blogger Nora Schenk uit. Nora is de winnaar van de Herfst Cozy & Crime schrijfwedstrijd van De Verhalenfabriek en Online Schrijfschool, wat resulteerde in een uitgeefcontract en de novelle Hartje Herfst als e-book. De cover van Hartje Herfst trekt bijzonder de aandacht door de stralende kleuren en de vrolijke afbeelding, ontworpen door De Verhalenfabriek zelf. Die sprankeling vind je terug in het frisse taalgebruik en de vlotte schrijfwijze van de auteur. Hartje Herfst bevat waarachtige dialogen, geloofwaardige irritaties en verschillende catchphrases. Het verhaal is in het ik-perspectief geschreven met een ‘belevende ik’. De lezer maakt dus eenvoudig mee wat er op het moment gebeurt.

Lizzy Stevens is eigenaresse van de enige boekwinkel in de stad. Tot er tegenover haar knusse boekwinkel Lectori Salutem een filiaal van boekhandel-gigant De Inktvlek zijn deuren opent. Al bij de eerste ontmoeting met haar collega uit de branche, ergert Lizzy zich aan de kakkineus geklede Chief Operating Officer van de boekhandel met de 24 filialen. Natuurlijk klinkt dit scenario de lezer bekend in de oren. En net als in de film is het voor Lizzy van belang om het motto: ‘Keep your friends close and your enemies closer.’ ter harte te nemen. Zeker nu er in de stad een Herfstfair inclusief boekenruilbeurs aanstaande is.

Heb je zin in een herfstig ‘tussendoortje’ met een enemies-to-lovers vibe?
Pak dan een kop thee en Hartje Herfst van Nora Schenk erbij.

Meer recensies van Krista Feije