Een prachtig boek over boeken, liefde en vergeving.

Kuzcotropia89 22 juli 2024
4,5*
Dit boek gaat over een moeder Sally en haar dochter Ella. Door een bepaalde gebeurtenis uit het verleden zijn ze vervreemd geraakt van elkaar. Ella is na haar studie geëmigreerd naar Australië en Sally woont in Engeland. In al die jaren spreken moeder en dochter elkaar amper. Ondanks dit alles is Sally bezig met het vullen van een wel heel bijzondere bibliotheek. Elk jaar op Ella's verjaardag voegt ze een boek toe aan haar bibliotheek met daarin een persoonlijke boodschap aan Ella. Door een ongelukkige val van Sally, moet Ella noodgedwongen komen helpen. Kunnen moeder en dochter het verleden achter zich laten?

Dit prachtige verhaal gaat over liefde, vergeving en dat niet alles is wat het lijkt en dat allemaal door boeken heen. De schrijfster heeft een fijne vlotte schrijfstijl, zonder moeilijke woorden of lange zinnen. Oom de hoofdstukken zijn niet lang, waardoor je heel fijn kunt lezen. Je wordt echt in dit verhaal gezogen, zodra je eraan begint. Waarom zijn Sally en Ella zo uit elkaar gegroeid? Wat is er jaren geleden precies gebeurd? Je voelt als lezer dat er iets groots is gebeurd, maar wat is dat? En kunnen Ella en Sally weer naar elkaar toe groeien?

In dit boek lees je voornamelijk uit Ella's pov. De persoonlijke groei die ze doormaakt is zo goed en sterk beschreven. Het zette me aan het denken ik leefde emotioneel ook helemaal met beide vrouwen mee. Ik had graag ook iets meer Sally's pov willen lezen, maar dat is dan ook het enige minpuntje. Al met al een prachtig boek, waar ik nog geregeld aan terug zal denken.

Meer recensies van Kuzcotropia89