Geen aanrader, Geen ramp

ladyluna 02 oktober 2022
'Vind mij' van Alafair Burke is een spannend verhaal over twee vriendinnen. Hope Miller, een vrouw met geheugenverlies, die verhuist naar een nieuwe stad en daar verdwijnt. En Lindsay Kelly, haar beste vriendin en topstrafrechtadvocate, die haar vriendin gaat zoeken. Er komen nog een heel aantal andere personages aan bod (soms iets te veel naar mijn mening), maar dankzij de eenvoudige schrijfstijl van Burke blijft het verhaal toch gemakkelijk te volgen. Dat hoge aantal personages ligt waarschijnlijk aan het feit dat dit boek een deel is van een serie. Maar het kan perfect apart gelezen worden. Daarom is dit boek wel toegankelijk voor een groot aantal lezers. Persoonlijk zou ik wel aanraden om het boek in zijn originele taal, het Engels, te lezen. Deze vertaling bevat namelijk veel stroeve taal, rare tangconstructies en half vertaalde uitdrukkingen. De taal is dus zeker niet iets om van te genieten.
Waar je wel veel zal van genieten, zijn de vele wendingen die het verhaal neemt. Dat, en de ontknoping van het verhaal, mag er gerust zijn. Conclusie: dit boek zal ik niet aanraden aan mijn vrienden, maar ik zal het zeker ook niet verbannen uit mijn boekenkast.

Meer recensies van ladyluna