Nou! Pak die Hallmark-movie bingo kaart maar!

Laura 25 juni 2024
Als je mijn pagina wel eens in vogelvlucht hebt bekeken; of wanneer je mij al langer volgt heb je vast wel gemerkt dat ik niet veel romance lees. Toch kreeg ik door Book Influencers en Uitgeverij The House of Books de mooie kans om binnen dit genre een nieuwe ervaring op te doen!

Ik ontving een recensie-exemplaar van Book Lovers van Emily Henry. Ondanks dat ik nog niks van haar las, kwam haar naam mij zeker bekend voor. Op bookstagram, booktube, booktok, noem het maar op! Daarom was ik niet alleen nieuwsgierig naar de afwisseling in een genre; maar ook specifiek in deze auteur.

New Yorkse literair agent Nora Stephens is het tegenovergestelde van de stereotiepe romcom-heldin. Ze is stoer, heeft een scherpe tong en zoekt beslist niet naar ware liefde. Ze zou echter alles doen voor haar zus Libby, zelfs een zomer doorbrengen op het platteland. Van picknicks in bloemenweiden en dates met aantrekkelijke houthakkers komt echter niks. Nora loopt uitgerekend de norse redacteur Charlie Lastra uit New York steeds tegen het lijf. Dat zou een leuk toeval zijn, ware het niet dat ze elkaar al vaak hebben ontmoet voor werk... en dat was keer op keer allesbehalve gezellig.

Nou! Pak die Hallmark-movie bingo kaart dus maar. Dit boek heeft werkelijk elk romantisch cliché dat je je kan bedenken. Het speelt zich alleen niet tijdens Kerstmis af.
Wat ik daarnaast wel echt een charme van dit boek vond, is de zussen-relatie die misschien over het gehele boek wel zwaarder woog dan de romantische relatie. Fijn dat meer is dan die man in het flanellen shirt; in de liefdesdriehoek; in dat schattige dorpje.

Al met al heb ik er stiekem van genoten om voor de afwisseling weer eens een romance op te pakken.

Meer recensies van Laura