Laura 01 april 2020
'De hemel begint bij je voeten' is volgensmij het eerste young adult boek dat ik dit jaar lees. Het gaat over de 17-jarige Lennie die onverwachts haar 19-jarige zus Bailey verliest. Lennie sluit iedereen buiten, maar dan ontmoet ze de nieuwe jongen op school en raakt ze verliefd. Maar liefde en rouw blijken niet ideaal samen te gaan.

Ik vond 'De Hemel begint bij je voeten' een mooi boek over rouw, al had ik toch wat problemen met de personages en de keuzes die werden gemaakt. Wanneer je leeftijd dichtbij de daadwerkelijke doelgroep ligt, zal het vast een stuk makkelijker zijn om je te identificeren met de keuzes van onze hoofdpersonages.

De schrijfstijl was simplistisch maar mooi. Ook vond ik de verschillende gedichten die voorbij kwamen echt heel mooi en een prachtige toevoeging aan de afronding van het verhaal. Toch ben ik niet enthousiast genoeg. Ik zal niet zo snel nog een boek van Jandy Nelson lezen, ik denk dat ik daar een paar jaar te laat mee begonnen ben.

Meer recensies van Laura