Meer een spannende roman dan een psychologische thriller

Laura19907 09 juni 2024
Nena woont sinds kort in bij haar vriend Diederik en bonuszoontje Benjamin. Ze is dus een bonusmoeder. Niet iedereen is hier blij mee en dat zijn onder andere Cato, haar schoonmoeder, en Diederiks ex Celeste.
Als er vreemde dingen gebeuren en er mensen zijn die haar bonusmoeder kunnen in twijfel trekken en hierdoor haar relatie met Diederik misschien wel op het spel te staan, vecht Nena terug. Maar tegen wie eigenlijk?

Dit boek mocht ik alvast vooruit lezen. En wat een fijn, goed weglezend verhaal. Maar een psychologische thriller kon ik het niet noemen.
Een spannende roman is het wel.
Voor een thriller mist het echt de spanning en is de uiteindelijke persoon waar Nena tegen vecht te voorspelbaar.
Hierdoor is het plot ook niet superspannend. Twistje met oog op het verleden van Nena is wel weer erg leuk en ook is er een open einde in het boek. Een eventueel vervolg zou hier uit kunnen vloeien, maar je kan het ook aan de fantasie van de lezer overlaten.
Verder vond ik de personages goed beschreven. Nena wat naïef, maar wel zo op het oog lief. Maar er had uit haar ook een heel spannend verhaal kunnen vloeien.
En dan Diederik. Wat eens schatje! Ik denk de droomman van iedereen. En dan de cliché schoonmoeder en ex. Die hadden wat verrassender uit de hoek mogen komen.

3 sterren voor dit boek. Naar mijn idee had er veel meer uit het verhaal en de personages gehaald kunnen worden. Een lekker leesbaar verhaal, maar mist spanning doordat het net als de schoonmoeder en ex een beetje cliché is.
Wel zou ik een ander boek van Inge willen lezen. Daar vond ik het verhaal goed genoeg voor

Meer recensies van Laura19907