Haalt het niet bij het debuut

Laura19907 09 december 2023
Mariana Andros is er zeker van. Edward Fosca is een moordenaar. Naast dat hij ongenaakbaar is, is hij ook professor op de universiteit van Cambridge. Hij heeft eengroep vrouwelijke volgelingen met de naam Nimfen. Als een van de leden vermoord wordt, haalt Zoe haar tante bij de zaak. Want het lid was een vriendin van Zoe.
Al snel raakt Mariana gefascineerd door Fosca. En als er nog een lichaam gevonden wordt, wil ze alles op alles zetten op zijn schuld te bewijzen.

De stille patient was top. Echt geweldig. En dit is de opvolger, dus een boek voor mij.
Maar wat een teleurstelling.
Het boek begint spannend en voel je wat sidderen. Dan belt Zoe en zou het verhaal moeten beginnen.
Helaas niet helemaal. De spanning is eigenlijk heel weinig aanwezig.
Mariana ontmoet mensen, spreekt af en dan volgt er een kort gesprek. En dit constant tot het plot.
Het plot is voorspelbaar en totaal geen verrassing.
Voor mij was dit boek dus een teleurstelling

2 sterren omdat het begin wel spannend was en dat de personages wel diepgang hadden. Ook de schrijfstijl is beeldend en mooi,maar dit boek haalt het totaal niet bij het debuut door het missen van de spanning.

Meer recensies van Laura19907