Lees je nog?

Laura19907 05 juli 2024
Tijdens een ruzie tussen 2 bendes, smeekt een moeder om haar verdwenen dochter te gaan zoeken. De politie vindt dat ze wel wat beters te doen hebben, maar Helen Grace krijgt een naar onderbuik gevoel. Ze neemt de zaak aan, ondanks dat haar meerdere haar het bevel geeft om te gaan werken aan de ruzie tussen de bendes.

Al gauw blijkt Helen gelijk te hebben. Naomi blijkt niet het enige verdwenen meisjes te zijn. Ze belandt uiteindelijk in een web vol corruptie. Verder weg en dichterbij dan ze had gedacht.

Een nieuwe Helen Grace. Wat heerlijk! Ook dit boek leest weer makkelijk weg en door de wisseling tussen Helen en haar collega en dat van Naomi wordt het boek ook wel spannend en dat je graag door wil lezen. Ook de korte hoofdstukken maken het boek makkelijk te lezen.
Waarom dan maar 3 sterren? Ik vind het jammer dat Arlidge al gigantisch vroeg de dader weg geeft. Dit zorgt er voor dat het plot minder spannend is, dan dat het zou zijn als de dader wat langer verborgen was gebleven. Ook de hoek van de dader hebben we dacht ik al een keer eerder gehad in deze reeks ( helemaal zeker weet ik dit niet meer)
Een ander minpuntje vind ik dat ze het wederom aan het stok krijgt binnen haar team. Kennen we ook al toch?
Wel ben ik benieuwd of er nog een boek volgt over Helen. Beide kan door het open einde.
Ik denk dat ik dat boek dan nog wel een kans zou geven, maar mocht dit weer een verhaal zijn die de dader al vroeg ontmaskerd, dan is voor mij de koek wel op in deze reeks.

We gaan het meemaken!

3 sterren voor dit boek