“Liefde is meer dan houden van. Het is een afspraak voor het leven.”

In het derde en laatste deel van de Bubbel-trilogie reizen we af naar het mooie Catalonië. Ruud weet met dit derde deel alweer een zomers, liefdevol en vooral sprankelend verhaal af te leveren. Het genre ligt een beetje verder van wat ik doorgaans lees, maar ik maak heel graag een uitzondering voor deze drie boeken.

Het verhaal van Anna en Jordi speelt zich af in en rond het Catalonië van de jaren 80, een plek die het bezoeken waard is trouwens. De twee hoofdpersonages leren elkaar kennen in het bruisende Lloret de Mar en worden al snel onafscheidelijk. Maar zal de tijd en afstand de hevige verliefdheid overwinnen? Het ontdekken waard.

Wat ik naast het verhaal ook apprecieer is dat de boeken je telkens wat bijbrengen over de locatie en over de sprankelende dranken waar de titels naar verwijzen. (prosecco, champagne en ditmaal cava). Ik heb de 3 delen telkens in de zomer gelezen en ze passen perfect bij dat seizoen. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar de drie verhalen hebben telkens iets zonnigs en warm in zich (de locaties zitten daar ongetwijfeld voor iets tussen – ze zetten aan tot (weg-)dromen). Al belichten de boeken ook vaak de iets moeilijkere thema’s (verlies, rouw, onderdrukking en een sterke geloofsovertuiging deze keer). Dit alles samen maakt het tot een boek waar je zo doorheen vliegt. Je snakt als lezer wel naar een goede afloop.

“Liefde is meer dan houden van. Het is een afspraak voor het leven.”

Meer recensies van Laurenbetweenthelines