Romantische feelgoed

laurevh89 03 oktober 2020
In de debuutroman van Casey McQuiston maken we kennis met Alex, de zoon van de Amerikaanse president en Henry, een Britse prins. In het begin kunnen Alex en Henry elkaar niet uitstaan; Door een incident op een bruiloft, zijn ze verplicht om nadien een paar dagen met elkaar door te brengen en zo de schijn te wekken dat ze wel degelijk vrienden zijn. Daardoor leren ze elkaar eigenlijk echt kennen en er ontstaat een vriendschap tussen de prins en de First Son die langzaam tot meer uitgroeit. Naarmate ze naar elkaar toegroeien, ontstaat ook de schrik hoe hun familie en de buitenwereld op hun relatie zal reageren?

Het boek leest lekker weg en is vlot geschreven. Het is verhaal is luchtig met wat humor, maar de politieke elementen zorgen toch voor wat diepgang.

Meer recensies van laurevh89