Feelgood in Mexico (en Cornwall)

leen_leest 20 juli 2024
Ik las ‘De bloemendochters’, een feelgoodroman van Tessa Collins.
Ik kreeg van Harper Collins en World of Romance dit boek als recensie-exemplaar. Heel erg bedankt!
Dit boek komt uit op 6 augustus 2024.

Het boek draait om Dalia. Ze is grootgebracht op Blooming Hall, het landgoed van haar grootouders in Cornwall. Zowel haar oma, tantes/nonkels en nichtjes zijn genoemd naar bloemen en planten. Als hun grootmoeder overlijdt, komt de hele familie weer samen in Cornwall. Daar wordt bij het opruimen van het huis een brief gevonden van Dalia’s vader, een Mexicaan. Haar moeder is overleden bij haar geboorte en haar grootouders hebben altijd beweerd niets te weten over haar vader.

Dalia staat op het randje van een burn-out en besluit in een opwelling naar Mexico te vliegen. Ze besluit op zoek te gaan naar haar vader met als enige info zijn naam, Ricardo, en het feit dat haar moeder hem heeft leren kennen tijdens een archeologische expeditie 29 jaar eerder. In Mexico leert ze Pablo kennen die samen met haar de zoektocht aangaat.

Het boek is aanvankelijk erg chaotisch. Het begint met een proloog waaruit blijkt dat oma Rose heel wat geheimen heeft gehouden voor haar (klein)kinderen. Ze sterft echter voor ze deze kan prijsgeven. Dan gebeurt er heel veel en we leren de familie in Cornwall kennen. Maar alle namen en gebeurtenissen volgen elkaar zo snel op dat ik af en toe de draad wat kwijt was. Gelukkig was er een stamboom die toch wel een houvast was voor me. Maar dan reist Dalia naar Mexico en draait het om haar. Vanaf toen las het veel prettiger en wil je echt meer weten.

Het boek wordt verteld vanuit Dalia, afgewisseld met haar moeder Camellia 29 jaar eerder. Hierdoor leer je beide vrouwen erg goed kennen en kan jij je helemaal inleven. Ook Mexico wordt erg goed omschreven, niet alleen de mooie kanten, ook het verschil tussen arm, rijk en afkomst wordt erin verwerkt.

En het eten lijkt zo lekker! Ik heb gelijk zin een burrito gekregen, maar choco op een tortilla dat laat ik ook aan me voorbijgaan.

En Pablo! Friends to lovers.

Ik ben benieuwd naar het volgende boek en iets zegt me dat het over haar nichtje Soley zal gaan. Afwachten.

Meer recensies van leen_leest