Misverstanden en gekke situaties

leen_leest 29 juni 2024
Ik las ‘De partycrasher’, een feelgood geschreven door Sophie Kinsella.

Centraal staat eigenlijk ‘Greenoaks’, een vreemd Victoriaans landhuis.
Effie is vervreemd geraakt van haar vader nadat haar ouders gescheiden zijn. De reden is zijn veel jongere nieuwe vriendin, Krista. Dan krijgt ze nog meer te verwerken. Haar ouderlijk huis wordt verkocht en Krista gaat er een ‘housecooling’ feestje geven. Op die manier kan iedereen afscheid nemen van het bijzondere huis.
Effie weigert te gaan, ondanks bezwaren van haar zus Bean en broer Gus. Dan herinnert ze zich een schat uit haar kindertijd. Er zit maar één ding op. Ze gaat tijdens het feest stiekem naar binnen sluipen om deze terug te krijgen terwijl iedereen druk aan het feesten is. En dan ziet er niet één maar twee exen op het feestje rondlopen. Als dat maar goedkomt.

Jammer dat het feest voorbij is. Het was een heel leuk boek. Intriges, misverstanden en geheimen. Het is een boek vol gekke situaties waar familie en nostalgie een erg belangrijke rol spelen.

Meer recensies van leen_leest