Een boek voor liefhebbers van sport rom com met slow burn romance en enemies to lovers.

leen_leest 23 juni 2024
Liefde in het spel is een feelgood geschreven door Elena Armas.
Ik las eerder van haar “De Spaanse liefdesleugen” en dat vond ik toen erg leuk dus hoopte ik dat het bij dit boek ook zo zou zijn.
Adalyn Reyes werkt al heel haar leven bij de Miami Flames, een voetbalclub waarvan haar vader ook de CEO is. Als een uit te hand gelopen aanvaring met de mascotte van de club viraal gaat, wordt ze door haar vader verbannen naar North Carolina. Daar moet ze een een lokaal voetbalteam vol negenjarige meisjes helpen coachen naar de overwinning om zo haar naam terug te zuiveren.
In datzelfde stadje verschuilt de gepensioneerde profkeeper Cameron Caldani zich en Adalyn chanteert hem om haar te helpen met haar missie.

Ze zitten elkaar voortdurend in de haren, maar je voelt het onderliggend broeien. Dit boek is bij momenten echt grappig en leest erg vlot. Het is echter de definitie van sloooooow romance (en ik bedoel echt slow). Ze blijven bijna het hele boek om elkaar heen draaien. En gaandeweg leer je ze echt goed kennen. Adalyn en Cameron hebben beide de nodige bagage waardoor een relatie opbouwen echt moeilijk is. Er is een wisselend vertelperspectief dus je kan in de hoofden van zowel Adalyn als Cameron kijken. En zoals ik al vaker schreef, vind ik dat echt een meerwaarde in een romance boek.

Meer recensies van leen_leest