Enemies to lovers

leen_leest 31 juli 2024
‘Not in love’ is een NA feelgood geschreven door Ali Hazelwood.

Rue Siebert spreekt nooit een tweede keer af met een man. Ze is grote fan van een datingapp en daarop ontmoet ze Eli Kilgore. Hun eerste date loopt helemaal niet zoals verwacht, al voelt ze voor het eerst ooit toch een klik. Ze denkt hem nooit meer te zien tot ze op haar werk aankomt. Ze werkt als biotech engineer bij Kline, een veelbelovende start-up op het gebied van levensmiddelentechnologie. Blijkt dat het bedrijf in slechte papieren zit en het dreigt overgenomen te worden door een bedrijf waar Eli mede-CEO van is.
Ze kunnen niet van elkaar wegbijven en besluiten dat hun affaire zal duren tot de overname van Kline definitief doorgaat.

Dit boek is wel wat pikanter dan ik gewoon was van Hazelwood, maar ze gaf dit in het begin van het boek ook zelf aan dus het was geen verrassing.

‘Enemies to lovers’ is de trope in dit boek. En wat schreef ze dit goed. Ze hebben allebei teveel bagage om vol voor een relatie te gaan, maar kunnen toch niet van elkaar wegblijven. Bovendien is hij ‘de vijand’ die het bedrijf waarvoor ze werkt ten gronde gaat richten dus ze kan hem gewoon niet leuk vinden. En zij is een heel goede vriendin van de oprichter van Kline dus professioneel gezien is het ook slimmer om van elkaar weg te blijven.

Dit boek heeft smut en is grappig, maar behandelt ook enkele zwaardere thema’s. Een feelgood met diepgang en een plottwist die ik dan weer wel een beetje had zien aankomen. Heel leuk vond ik het boek. Aanrader!

Meer recensies van leen_leest