Heftige dark romance

leen_leest 09 juli 2024
‘Veilig bij jou’ is een dark romance roman geschreven door Lenna Dufin.

Centraal staat Hannah Jansen. Ze werkt in ‘Castle of Kink’, een BDSM-paradijs.
Zelf is ze een sub en staat ze onder contract bij Rick, een dom die ze in het kasteel heeft leren kennen. Ze voelt zich er niet meer goed in de relatie, maar over enkele weken loopt het contract af en is ze vrij dus volhouden maar.

Stervoetballer John Aerts is een vaste bezoeker van het kasteel en is al maanden verliefd op Hannah. Als hij haar redt van een traumatische gebeurtenis, is zijn missie om haar veilig te houden. Rick is het hier echter niet mee eens. Hannah is van hem.

Het is een genre dat ik wel eens graag lees, maar nu was het wel heel lang geleden. Ik heb het gekocht toen ik de schrijfster ontmoette in Lommel bij Standaard Boekhandel waar ze ook was om te signeren.

Ik had verwacht dat het vooral erg steamy zou zijn, maar dit was het eigenlijk niet. Oké, er komen zeker steamy scenes in voor, maar het draait vooral om Hannah en haar traumatische gebeurtenis en om John die kost wat kost ervoor wilt zorgen dat ze zich weer veilig voelt. Het gaat om twee mensen die duidelijk verliefd zijn op elkaar, maar dit toch niet durven uiten. Er leuk dat het vanuit beide perspectieven wordt omschreven. Ook het omgaan met een traumatische gebeurtenis komt er uitgebreid aan bod. Het boek is dus echt wel meer dan BDSM.

En er is een bad guy, maar echt een slechterik. Ook in zijn hoofd kan er meegekeken worden. Soms voelde het zelfs een beetje als een psychologische thriller. Dat iemand zo gestoord kan zijn.

Meer recensies van leen_leest