Redder in nood.

leentje4trixie 29 juni 2024
Valerie Vaes is een wat ze zelf zegt Real good auteur , eerder schreef ze De kunst van gelukkig zijn.
Nu schrijft ze samen met Sandra J Paul dit feelgood kort verhaal.Maar ..... Sandra maakt er totaal iets anders van.
Het unieke aan dit verhaal is het concept één zelfde hoofdstuk met een totaal verschillende verloop en afloop.
Waar Sandra er een thriller versie van maakt blijft Valerie bij haar vertrouwde genre.

Ze zochten buddy reads en ik was meteen geïnteresseerd. Ik zelf lees liever thrillers en mijn dochter liever feelgood de ideale combi dus.

Ik las eerst Sandra haar versie en mijn dochter eerst die van Valerie.

Isabelle heeft dus auto pech en Marco is haar redder in nood.
Net op de dag dat ze op tijd op haar werk moet zijn is Isabelle later op weg naar haar werk en krijgt ze ook nog eens een platte band maar daar is Marco om haar te helpen.
Na afloop geeft ze haar telefoon nr want ze wil Marco bedanken en later als het hem past trakteren op een drankje , hij belooft haar te bellen.

Valerie heeft er een mooi verhaal van gemaakt .
Haar personages hebben hun eigen identiteit en karaktertrekken.
Isabelle en Lotte komen vanaf het begin sympathiek over en zijn beste vriendinnen.
Louise is de bitch in het verhaal.
Marco de redder in nood en de prins op het witte paard?
Tim de lieve broer.
Hans , Isabelle haar collega te vertrouwen of niet?
De antwoorden op de vragen zien ze elkaar daarna nog terug, belt Marco haar om af te spreken, hangt er iets van bv liefde in de lucht?
Dat kom je te weten als je deze feelgood leest.

Natuurlijk loopt er ook wel iets fout zelfs in een feelgood dat brengt wat spanning in het verhaal en maakt het lezen leuker want je wil weten of er toch nog een goede afloop komt, Valerie heeft er een leuk verhaal van gemaakt ik heb ervan genoten.

En wat vond mijn buddy read Nathalie ervan?

Valerie heeft een fijne , aangename schrijfstijl die vlot leest.

Het is een aanrader om te worden gelezen.
Het is een heel leuk verhaal en goed geschreven, met vlotte, vrolijke personages, die desondanks wel hun bagage lijken mee te hebben, althans toch Isabelle in haar vorige relatie.
In Lotte lijkt ze een leuke collega gevonden te hebben waar ze ook alles aan kwijt kan.
De feelgood/romantische versie smaakt dan ook naar meer, enerzijds omdat ik van romantische boeken hou en graag zou weten hoe de romance/het daten tussen Marco en Isabelle verder loopt, maar anderzijds ook omdat ik bij bepaalde stukken wat informatie mis.
Zo mis ik bijvoorbeeld informatie over hoe Marco het appartement van Isabelle gevonden heeft. Hij is wel zijn broer in de supermarkt tegengekomen, maar Hans zou normaal als gewone collega zijnde ook niet kunnen weten waar Isabelle woont denk ik.
Verder, al is dit misschien minder noodzakelijk, is er in de versie van Valerie minder achtergrondinformatie over de familie, of het verleden van Isabelle dan in de versie van Sandra.
Tot slot mis ik ook informatie over Marco zelf. Wat mij betreft leent Valeries versie zich dus, in de positieve zin bedoeld, echt wel tot een “volledig” boek i.p.v. een kortverhaal.

Meer recensies van leentje4trixie