Wie is Marco?

leentje4trixie 30 juni 2024
Sandra J Paul is een ervaren auteur in vele genres thuis , ze vind overal haar weg.
Bij dit kortverhaal had ze samen met Valerie Vaes het leuke idee wat , als ..... We samen een kortverhaal vertellen en alleen het eerste hoofdstuk is hetzelfde daarna vertellen we elk ons verhaal ik een spannende versie, thriller en jij Valerie een feelgood verhaal.
En zo geschiedde.

Ze deden een leuke actie waarin ze twee mensen zochten die elk een versie zouden lezen.
Samen met mijn buddy read las ik eerst Sandra's versie en daarna die van Valerie en mijn buddy andersom.

Ik las al eerder verhalen van Sandra en die waren altijd top.
Ok hier was de schrijfstijl vergelijkbaar dan bij vorige thriller verhalen.
In het begin van het verhaal leer je Isabelle beter kennen , je leest dat ze een zware jeugd had maar uiteindelijk goed terecht kwam toen ze samen met haar broer Tim bij pleegouders terecht kwam.

De spanning wordt langzaam voelbaar en opgebouwd er wordt veel verteld op een beperkt aantal blz en toch heb je het gevoel een compleet beknopt verhaal met alle aanwezige details gelezen te hebben.

Wie is Marco? Is hij te vertrouwen? Is het toeval dat hij de redder in nood was?
Het is overduidelijk wie hier het sympathieke personage is.
Marco probeert het vertrouwen van Isabelle te winnen , slaagt hij daarin?
Geeft Isabelle Marco een kans want eerder mannen in haar leven waren geen succes?
Nadat de lekke band is vervangen gaat het verhaal eerst rustig verder en de spanning word voelbaar als Isabelle meer en meer te weten komt over het verleden en dan ............
Slaagt Sandra er toch weer in om een plot te verzinnen dat je niet ziet aankomen.
? en vul zelf maar in , wie is de persoon achter de laptop?

Heb ik jou als toekomstig lezer nieuwsgierig gemaakt aarzel dan niet en haal deze ebooks in huis.

En dit vond mijn buddy read van Sandra's verhaal.

Ook Sandra haar versie is een leuk verhaal, vlot geschreven, met leuke intrigerende personages, dat van begin tot het einde voor spanning zorgt.
De spanning wordt bovendien mooi opgebouwd door de verschillende ‘vreemde’ opmerkingen van Marco aan het adres van Isabelle, bv. over haar baas Louise, verschillende verhalen over zijn studies, het geven van een schuldgevoel aan Isabelle over haar verleden, opmerkingen over haar woonst en die van zijn neef, …
Het geeft een twist aan het einde van het verhaal dat ik persoonlijk niet zag aankomen waarna er nog een uitloop komt waar je zelf nog je invulling aan kan geven maar je buikgevoel wel zegt wie de persoon in de brasserie achter de laptop is. Het heeft bovendien (in hoofdstuk 2) voldoende achtergrondinformatie over het verleden van Isabelle, wat ik in Valerie haar versie een beetje gemist heb, al is het in de ‘feelgood versie’ misschien ook minder noodzakelijk. Wat mij betreft is de versie van Sandra ook ‘af’, al vind ik ook deze versie meer dan goed genoeg om uit te breiden naar een ‘volledig’ boek.

Meer recensies van leentje4trixie