Spannend boek die je laat nadenken over de ernst van dierenproeven

leesbeestje123 23 juni 2024
Ik kreeg dit ebook door @auteurjaninekeijser toegestuurd nadat ik zo lyrisch was over Ontworteling, het derde deel in de serie over gewezen juriste Lara die zich inzet als activiste voor mens, dier en milieu te beschermen.

Lara heeft een groot empathisch vermogen en rechtvaardigheidsgevoel. Hierdoor kan ze niet zomaar toekijken en haar ogen sluiten voor onrecht maar bindt ze de strijd aan voor een betere wereld. Zelfs als Lara waarschuwingen krijgt (lees: bedreigd wordt) om te stoppen, kiest ze er bewust voor om de beerput verder open te trekken... Tot ze diverse wanpraktijken glashelder voor zich ziet en ze mensen ter verantwoording roept! Dit brengt haar in grote problemen en haar eigen veiligheid is niet meer gegarandeerd. De farmaceutische sector waar dierenproeven 'part of the game' zijn is meedogenloos. Gelukkig heeft ze een minder impulsieve zus die haar rugdekking biedt.

Het verhaal begint ongelooflijk spannend en naarmate het boek vordert, krijgen we meer inzicht in eerdere gebeurtenissen die ertoe geleid hebben dat Lara verdoofd achter slot en grendel zit.

Ondanks haar zachtaardige karakter zal ze deze keer ingrijpende beslissingen moeten nemen die haar nog lang blijven achtervolgen

Meer recensies van leesbeestje123