Schitterend, levendig, overdonderend zoals we gewend zijn van Hawkins

leesbeestje123 15 oktober 2024
Dank je wel @harpercollins_holland om mij dit #ebook in preview te bezorgen!

Ik kan niet onder stoelen of banken steken dat ik grote fan ben van Paula Hawkins. Ik was van haar eerste boek (het meisje in de trein) helemaal weg en dit was meteen ook het eerste boek dat ik in dubbel vertelperspectief las heel wat jaren geleden.

De boeken die ze schrijft zijn complex, bevatten een psychologische achtergrond en mooi uitgewerkte karakters (die uiteraard een rugzakje met zich meedragen en mentaal heel wat sh*t te verwerken hebben)

In dit boek wordt het leven van een kunstenares, Vanessa Chapman, onder de loep genomen die postuum in de kijker komt wanneer er een expositie plaatsvindt van haar werken. In een van haar sculpturen zou een menselijk bot zijn gebruikt... Hawkins brengt het beeld van een excentrieke en egocentrisch kunstenares naar voor en laat zien dat er naast wolven, ook wolven in schapenvacht rond dolen. Wees op je hoede want het eiland waar Chapman verbleef, kent heel wat geheimen en willen we alle kiezelsteentjes wel omdraaien om de waarheid bloot te leggen?!

➕ Schitterend, levendig en overdonderend. Hawkins tovert weer met tijd en fragmenten waarbij vele regendruppels een donderwolk vormen die fel tot uitbarsting komt.

➖ Bij de start was ik wat overweldigd door het hoog aantal personages die aan bod komen. Ik las de eerste 20 blz wel 2 tot 3x door alvorens ik mee was in het verhaal.

➖ Het verhaal kent een zeer trage opbouw waardoor ongeduldige lezers misschien afhaken. Stilte voor de storm

Meer recensies van leesbeestje123