Verrassend mooi kortverhaal in het fantasy genre

leesbeestje123 04 oktober 2024
▶️ Blogtour ▶️ het kristal van Ahe'a, geschreven door Janine Keijser

Na het schrijven van drie ecothrillers (waarvan ontworteling mijn favoriet is) daagde Janine zichzelf uit om een kortverhaal in het fantasy genre neer te pennen. Hiermee behaalde ze de shortlist van de Harland Awards. Natuurlijk was ik vereerd dat ik uitgenodigd werd voor de blogtour!

Ik kan enkel concluderen dat Janine in haar opzet geslaagd is en je vanaf de eerste alinea aan je stoel vast gekluisterd zit. Levendige omschrijvingen, spannende elementen en een raadselachtige sfeer typeren het verhaal. Ik waande me zelfs op de plek waar het verhaal zich afspeelt!

We volgen Muna gedurende haar queeste die ze ingefluisterd kreeg door een wezen uit haar dromen. Ze vertrouwd op haar intuïtie, de kennis die Eowhad aan haar overgedragen heeft en de bijzondere krachten van moeder natuur.

Muna voert een innerlijke strijd en haar lef wordt meermaals op de proef gesteld. Zal haar missie slagen? En aanvaardt ze haar lot, haar eindbestemming?

➕ Het boek leest als een trein door de vlotte en gedetailleerde schrijfstijl.

➕ Respect voor de natuur staat ook weer in dit boek centraal. het ecologische aspect uit haar vorige boeken vormt ook hier weer een rode draad doorheen het verhaal.

➖ Ik had graag een hoofdstuk extra toegevoegd want het verhaal eindigt vrij abrupt. Ik kan er niet meer over zeggen zonder spoilers vrij te geven, maar tussen. Hoofdstuk 7 en 8 mistte ik iets

Meer recensies van leesbeestje123