En mustread

leesbeestje123 18 juni 2024
Ik was ongelooflijk benieuwd naar dit boek want ondanks de titel, is dit boek een ideale leidraad voor singles en mensen met een prille relatie. Het vertelt ons waar we op moeten letten bij het daten en wat de valkuilen zijn bij het swipen, chatten of een eerste ontmoeting. Ook wordt er meer verteld over aantrekking, verbondenheid en een veilige hechting; drie elementen die met een duurzame relatie hand in hand gaan.

Aukelien maakt psychologisch onderzoek eenvoudig begrijpbaar en interessant door tal van praktijkvoorbeelden.

Zij reikt je allerhande tips en tricks aan om de drempel te verlagen en meer kans te maken op leuke ontmoetingen. De kans om die geweldige partner te vinden is namelijk niet 1 op een miljoen, zoals metejoor zingt, maar heeft veel met je mindset te maken.

Ik heb heel wat bijgeleerd!
*Don't Judge too soon. Zo verbrand je schepen.
*Een date is maar een date; je hebt niks te verliezen, enkel te winnen dus stel geen torenhoge verwachtingen.
*Zoek naar een activiteit binnen je comfortzone voor je eerste date
*Voel ipv je ratio te gebruiken. Voel je je veilig, kalm, gehoord? Of word je zenuwachtig, verveeld, onzeker?

Ik heb echt genoten van dit boek en ik kan enkel maar toejuichen dat dit boek vertaald gaat worden en een nog groter publiek zal bereiken. Positieve psychologie was niet eerder zo simpel en toegankelijk!

Meer recensies van leesbeestje123