Bram en Xeno, 3 jaar later!

leesbeestje123 03 oktober 2024
We volgen Bram en Xeno drie jaar later, nadat die ene dramatische avond ervoor zorgde dat hun toekomst in duigen viel en het contact verbroken werd. Xeno's veroordeling wordt omgezet in een voorwaardelijke straf en het lot beslist dat de weg van Bram en Xeno elkaar terug kruist.

Bram heeft een bepaalde ontwikkeling doorlopen en ondanks het feit dat hij nog niet op eigen benen staat, staat hij wel met meer maturiteit in het leven. Wel blijven er heel wat issues sluimeren in zijn jonge leven en ook zijn alcoholgebruik is onrustwekkend.

Xeno voelt zich na zijn vrijlating klem gezet. Hij lijkt alle grip op zijn eigen leven te verliezen terwijl hij gewoon zichzelf wil zijn, vrij wil zijn, zijn liefde voor Bram openbaar wil maken.

Dit deel vond ik heel heftig om te lezen. Er gebeurt veel en de gebeurtenissen zijn schokkend. Enkele stereotypen passeren de revue en hier hou ik iets minder van. Thema's die belicht worden zijn familiale verstoting, holebihaat, verslaving, radicalisering,...

Toch was ik gemotiveerd om te ontdekken of de ware liefde tussen Bram en Xeno al deze obstakels kan overwinnen. Ik was groot fan van deel 1 en deel 2 kon mijn hoge verwachting niet helemaal inlossen.

Meer recensies van leesbeestje123