Een literair werk dat stof tot nadenken en herlezen geeft

leesbeestje123 03 oktober 2024
Dit verhaal is zeer oprecht en poëtisch geschreven. Het toont de sterke band aan tussen Cédric en zijn trouwe viervoeter Ubac. Dit boek brengt je terug naar de essentie van het zijn, het leven in het hier-en-nu en laat je nadenken over zingeving en zelfontplooiing. Ervaren, voelen, gewaarworden wat de natuur ons te vertellen heeft. Cédric gaat samen met pup Ubac op avontuur en laat zich verwonderen en overdonderen door de eenvoud die het leven ons kan bieden. Cédric laat zien dat een huisdier zijn leven een extra dimensie geeft die veel vluchtige contacten overstijgt.

Het boek ontroerde me, hoewel ik zelf geen grote dierenvriend ben en zeker niet de overweging maak om een hond in huis te nemen. Cédric etaleert zijn kwetsbaarheid voor een groot publiek en dit vind ik heel krachtig en moedig. Tevens geeft hij aan hoe belangrijk het is om stil te staan en bewust keuzes te maken in ons haastige leven. Bevat veel filosofie en levenslessen.

Dit boek is allesomvattend geschreven. Sommige passages mochten voor mij iets minder uitgebreid zijn maar de hondenliefhebbers zullen vast en zeker veel herkenbare fragmenten ontdekken

Meer recensies van leesbeestje123