Wauw... De combinatie van historiek, liefde, tegenslag en geluk is prachtig.

leesbeestje123 20 juni 2024
Ik had al zoveel lovende recensies gelezen over dit boek waardoor hij al een tijdje op mijn wishlist stond.

Wauw, ik kreeg op het einde echt kippenvel! Wat een mooi en ontroerend verhaal is dit. Vanaf nu bekijk ik een sinaasappel met andere (lees: romantischere) ogen want elk meisje droomt er toch van om haar 'media Naranja' of zielsverwant ooit te ontmoeten.

Sevilla. Neva heeft het geluk om op jonge leeftijd het gelukzalige gevoel van verliefdheid te mogen ervaren. Maar Nando, een rijkelui zoon, leeft jammer genoeg in een andere klasse en door het uitbreken van de oorlog zal zij, het zigeunermeisje, nooit of te nooit van een toekomst samen kunnen dromen. Zodra zigeuners vervolgd worden onder het beleid van Hitler, vlucht Neva met haar familie naar Portugal waarbij de liefde voor Triana, haar woonwijk in Sevilla, blijft bestaan.

In 1945 besluit ze terug te keren naar Triana en wil ze haar leven wederopbouwen. Neva blijkt een ijzersterke vrouw te zijn die zich niet laat nekken door verschillende ongelukkige situaties. Zij blijft vechten voor haar bestaan en haar positiviteit geeft haar een gouden, geliefde gloed.

Een mustread voor liefhebbers van Santa Montefiore.

Dit boek overrompelt je en al snel sluit je Sevilla met zijn flamenco cultuur in je hart!

Meer recensies van leesbeestje123