samen radioprogramma maken

LeesMoon 16 februari 2024
Shay Goldstein begon als stagiaire bij de publieke radio-omroep PPR en werkt daar 10 jaar als daar iets gaat veranderen. Ze is producer van Puget Sounds als zij en haar collega's voor een vergadering bijeengeroepen worden. Het gaat niet goed met de omroep en men is op zoek naar een nieuw concept. Shay's idee om een programma te maken rondom 2 exen wordt uitgekozen en krijgt de naam De Ex Talk. Zij wordt co-host van Dominic Yun, een jonge journalist, die nog niet zo lang in dienst is. Maar Shay kan eigenlijk niet zo goed overweg met Dominic....

Rachel Lynn Solomon komt uit Seattle, waar De Ex Talk zich ook afspeelt. Zij woont in Amsterdam en is auteur van een aantal young-adult en volwassenenromans.

Quote: WZEDWMD (wat zou een doorsnee witte man doen)

De Ex Talk is een YA-roman.
Het verhaal wordt verteld vanuit Shay en bevat een aantal thema's zoals rouw, eenzaamheid, verschil in man/vrouwbehandeling op de werkvloer, vriendschap/relaties, liefde, ontslag.
Het lukte mij in 1e instantie niet om goed in het verhaal te komen, ondanks de goede opbouw en afwisseling. Zo worden tussen de hoofdstukken door transcriptbeschrijvingen van het programma De Ex Talk vermeld en wordt er afgewisseld met reacties van luisteraars. Toen ik eenmaal goed in het verhaal zat kwamen er een paar bouqetreeks-achtige hoofdstukken, wat voor mij niet had gehoeven. Het slotstuk zat echter wel goed in elkaar, het laatste hoofdstuk toverde een glimlach bij mij.
Een boek over radio in het Spotify tijdperk is gedurfd. Als oudere lezer ben ik opgegroeid met radio. Rachel Lynn Solomon heeft goede research gedaan naar wat radiomaken is.

Meer recensies van LeesMoon