Een heerlijk tussendoortje

LeesMoon 16 februari 2024
RECENSIE

Op valentijnsdag las ik uit de serie Liefde in de bibliotheek ' Ik ontmoet je bij de I' van Jonne ten Duis.

Elise, balletdocente van beroep, is een fervent bibliotheekbezoekster. Op een dag vind ze in een boek van haar favoriete genre een briefje met het een gedicht.
'Ik zag je staan tussen de boeken.
Koos het mooiste exemplaar.
Je liet je vinger over de rug glijden
en ik stelde me voor
dat het de mijne was.'

Het verhaal leest prettig. Het aantal personages is klein net als de omgeving waar het zich afspeelt. Jonne ten Duis is er in geslaagd om in ca.100 bladzijden een leuke feel good te schrijven. Naast het thema liefde komen ook de thema's toekomst en keuzes maken aan bod. Ze schrijft beeldend en laat je tot het einde in spanning over wie de geheimzinnige briefjesman is. De slotzin 'Het gaat niet om het einde. Het is de weg ernaartoe die het de moeite maakt', gaat op voor het hele boek.
Dit boek is een heerlijk tussendoortje.

Meer recensies van LeesMoon