Als de doden spreken

LeesMoon 13 december 2023
Als de doden spreken, luistert ze...'

Casandra (Cassy) Raven is een obductie-assistente die zorgzaam met de aan haar toevertrouwde mensen omgaat. Op een dag krijgt ze een bekende op haar tafel, mevrouw E., een lerares. Haar dood is nogal onverwacht en Cassy doet er alles om de doodsoorzaak te achterhalen. Daarbij wordt ze geholpen door politieagente Phyllida Flyte, die ze door een ander voorval in het mortuarium leert kennen.

Het boek leest als een trein. Vanaf het begin tot het einde blijft de lezer geboeid. De hoofdstukken zijn vanuit Cassy geschreven afgewisseld met hoofdstukken die vanuit Flyte zijn geschreven. Stukje bij beetje komt de lezer meer te weten over de levens van Cassy en van Flyte. Over de bijpersonen wordt zijdelings geschreven. Daardoor blijf je gefocust op de 2 hoofdpersonen en verloop van het verhaal. Ik kende deze schrijver niet, maar de schrijfstijl heeft mij zo getroffen dat ik meer boeken zou willen lezen.

Meer recensies van LeesMoon