Familie geheimen in Boston.

leon 31 maart 2024
Luister naar mij.

Serie: Rizzoli & Isles.
Genre: Thriller.
Auteur: Tess Gerritsen.
Vertaler: Els Franci-Ekeler.

Het verhaal wordt verteld in wisselende perspectieven. Zo kom je alles te weten over Maura, Jane, Amy en Angela de moeder van Jane. Bij elk hoofdstuk wordt ook duidelijk aangegeven vanuit welk perspectief dit verhaal geschreven is.
Allen de hoofdstukken vanuit Angela worden verteld in de ik vorm, dit is een heel apart gegeven. Zij is een leidend figuur in dit verhaal.

Het verhaal leest prettig, dit komt omdat ik de televisie serie Isles en Rizzoli heb gevolgd en daardoor een gezicht heb bij de hoofdpersonages tijdens het lezen.
Dat Jane getrouwd is en een dochter heeft komt niet in de tv serie voor evenmin dat Maura een geheime relatie heeft met een geestelijke.
Dit boek is geen pageturner, je kunt de afloop al halverwege raden, toch weet Tess een aardige draai te geven aan het einde van het boek.

Rechercheur Rizolli onderzoektde gruwelijke moord op verpleegkundige Sofia Suarez. Er zijn geen aanwijzingen voor de moord, totdat Jane erachter komt dat Sofia iets op het spoor was. Iets waar ze beter haar neus niet had kunnen insteken. Jane komt erachter dat de zaak allemaal veel ingewikkelder blijkt dan dat ze in eerste instantie dachten. Als de moeder van Jane dan ook nog eens voor burgerwacht gaat spelen in haar eigen buurt, is ook zij haar leven niet zeker en komt de boel in een stroomversnelling.

Al met al een leukboek waar ik 3 sterren aan geef.

Meer recensies van leon