Blij verrast

leonie-bouwman 07 augustus 2024
Lang na De Goudvisjongen heb ik De Nachtlantaarn via Instagram als tip gekregen. Wat kan Lisa Thompson schrijven! Een spannend, ook wel griezelig verhaal, met de kracht van verbeelding en een moedige hoofdpersoon.

De moeder is net even krachtig, en het verhaal heeft een hoog tempo. Er gebeurt veel. Misschien te veel voor kinderen, maar als volwassene heeft de 'onderlaag' me direct gegrepen.

De lichtpuntjes in het donker.. waar zitten ze in dit verhaal? Misschien in de lieve gloed die goede mensen hebben. Ze zijn er echt. Daarom is het ook een hoopvol boek.

Ik geef 5 sterren omdat ik er zo lang mogelijk over wilde doen om het einde te lezen. Dat is een goed teken!

Meer recensies van leonie-bouwman