Boek over autisme

leonie-bouwman 17 juni 2023
In 2004 waren er niet zoveel boeken over autisme bij vrouwen. In die tijd las ik het ook, en toen ik het in dit jaar herlas vond ik het ook weer interessant. De schrijver gaat van de hak op de tak en is niet overal nauwkeurig of duidelijk. Maar dat past ook wel bij de problematiek van de auteur. Zij is autistisch en maakt via het werken met apen zelf een sociale ontwikkeling door.

Dit boek dient gelezen te worden met oog op de tijdgeest van 20 jaar geleden en de tijd waarin haar jeugd plaatsvond. Dan is het een mooie spiegel van een ziel.

Meer recensies van leonie-bouwman