Verknipte personnages

Lettergrafique 04 september 2024
Na het lezen van De Waarheid weet je niet meer wat de waarheid is. This is manipulation to the max...

Verity is de schrijfster in het verhaal. Ze is uitgeschakeld door een ongeval. Ze is gehuwd met Jeremy.

Lowen is ook schrijfster. En ze is op weg naar een gesprek met haar uitgever en ... Jeremy.

Jeremy is namelijk op zoek naar een ghost writer om de serie van zijn vrouw Verity voort te zetten.

Lowen is platzak en het voorop gestelde honorarium haalt haar over om het in ieder geval te proberen. Ze trekt in in het huis van Verity en Jeremy en hun zoontje Crew. Verity is in coma en ligt in haar bed. Ze hebben onlangs twee kinderen verloren en Verity is betrokken geraakt bij een ernstig ongeval. De sfeer is grillig in het huis. Veel verdriet, maar ook gebeuren er vreemde dingen.

Als Lowen onderzoek doet voor het schrijfproces, vindt ze een autobiografie van Verity in de lade van haar bureau en besluit het stiekem te lezen. Wat ze dan leest, zet haar helemaal op de kop. Is het echtpaar wel te vertrouwen?

Dit is een grote mindfuck en niet heel slecht uitgevoerd door Colleen Hoover. Alleen is het na het lezen wel een beetje too much drama... Althans, dat gevoel had ik. Maar ik heb het met veel plezier gelezen. Je zit er binnen no time helemaal in vast en wilt het niet meer wegleggen. Het is spannend en veel drama. Maar dan van het goede soort. Je weet echt niet meer wie te geloven.

Ik las het boek met het extra hoofdstuk wat Colleen Hoover later nog heeft toegevoegd. Op zich maakt dit het verhaal weer anders en verknipter.

⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Lettergrafique